Regeneracja alternatorów i rozruszników

Dostarczone do nas rozruszniki i alternatory przeznaczone do naprawy w pierwszej kolejności są sprawdzane przy użyciu najnowszego i najbardziej profesjonalnego testera TOPAZ 

Te, w których tester wykazał usterki są przeznaczone do naprawy. Kolejnym etapem jest demontaż na części pierwsze i wstępna weryfikacja. Te podzespoły, które pomyślnie przeszły pierwszy test, są myte, a następnie czyszczone. Oczyszczone części poddawane są gruntownej weryfikacji, podczas której sprawdza się szczegółowo wszystkie parametry, które mają wpływ na dalszy przebieg regeneracji i walory regenerowanego produktu:
– wymiary i kształt otworów, wałków, komutatorów, pierścieni ślizgowych,
– stan izolacji elektrycznej,
– występowanie uszkodzeń mechanicznych i odkształceń,
– stopień skorodowania.

Pomiarów dokonujemy za pomocą uniwersalnych narzędzi pomiarowych i sprawdzianów. Natomiast części elektryczne oraz diody i układy prostownicze sprawdza się za pomocą profesjonalnych testerów.

Regeneracja alternatorów i rozruszników

Po tych wstępnych zabiegach zaczyna się właściwa naprawa: napawanie czopów wałków, tulejowanie otworów, spawanie pęknięć części aluminiowych oraz przezwajanie uzwojeń wirników, tworników, stojanów, cewek itp.
Podczas montażu przestrzega się ściśle zasady wymiany na nowe wszystkich łożysk, tulejek samosmarnych, szczotek, uszczelek, podkładek izolacyjnych, sprężynek i wałeczków zespołów sprzęgających oraz śrub stykowych.

Po zakończeniu procesu regeneracji produkty wracają na tester TOPAZ. Podczas testu symuluje się rzeczywiste warunki, w jakich pracuje alternator czy rozrusznik. W rezultacie klient otrzymuje produkt, który spełnia najwyższe normy razem z wydrukiem z testera dokumentującym pełną sprawność produktu.